lördag 12 maj 2012

Undervattensjacka




För länge sedan köpte jag det andrasorterade tyg som blev denna jacka. Det är lite flammigt i färgen. Det dröjde innan jag kom på idén att göra vatten av det. Då gör det ju ingenting om det är lite flammigt. Jag tog mig kanske lite "vatten över huvudet" när jag gav mig på projektet.  Applikationerna beståd av massor av små bitar tyg, sådana som man inte vet varför man sparar egentligen. Projektet tog nästan en hel veckas kvällar men var väldigt roligt. Häftigt att skapa fritt i tyg, som att måla en tavla. Jag blev inspirerad av mitt bohusländska ursprung och det känns bra att sonen får bära lite av det.  Nu väntar vi på sommar och salta bad!
Mönstret på själva jackan kommer från Ottobre med lite förändringar för att passa applikationerna och den dragkedja jag hade hemma.


6 kommentarer:

  1. Gud va häftig!! Vilket pilljobb :)

    SvaraRadera
  2. Åhh så frän! Riktigt riktigt snygg!

    SvaraRadera
  3. Vilket jobb! Så snyggt resultat. Mycket inspirerande!

    SvaraRadera
  4. Oj vad pilligt det måste ha varit att sy alla applikationer. Jätte fin!

    SvaraRadera
  5. oj, vilket jobb! men vad snyggt det blev!

    SvaraRadera
  6. Vilket jobb! Jag har sagt så länge att jag skall börja med applikationer på riktigt. Jag MÅSTE komma igång.

    SvaraRadera