torsdag 22 mars 2012

Molnig pyjamas

Detta molntyg höll inte riktigt färgen när jag förtvättade det. Det var tydligen fel på just det tyget. Jag fick en ny bit när jag påpekade detta och det är väl ok att använda det lite bleka tyget till en pyjamas. Dessutom har jag lovat mig själv att använda upp en större del av mitt tygförråd innan jag får handla nytt. Så varfär inte en pyjamas istället för en bit tyg.
Mönstret är ett modifierat burdamönster. Hela pyjamasen är lite bred men den är fullt funktionell. Om jag skulle göra om något så skulle jag dra lite mer i kantbandet kring halsringningen som är lite stor.


Pyjamasen blev liggande utan knappar i någon vecka, när jag sedan fick för mig att sätta i knappar så var jag lite trött och vände de översta fel. Sådant kan få mig att lägga undan plagget igen, som tur är så finns det inte utrymme till det när barnen växer, bara att göra om och göra bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar