söndag 1 april 2012

Muddbyxor med namn






Linnea behövde byxor och jag behövde öva på att göra applikationer. För ett tag sedan köpte jag vlisofix som gör att man kan stryka fast applikationen innan den sys fast. Det gjorde det verkligen mycket enklare att få applikationen snygg. Bokstäverna på sessa byxor blev lite väl smala på vissa ställen vilket gör att sömmen går ihop så att inte det rosa syns hela vägen. Något att tänka på till nästa gång.
Jag bestämde mig för att kolla upp lite bättre hur andra gör, brukar hitta på lite själv vilket ger varierande resultat. En fråga i en facebookgrupp ledde till att jag hittade följande sidor med bra beskrivningar.
http://gobligoblisyr.blogspot.se/2008/04/satngsm-t-alla.html
http://kokalal.blogspot.se/2008/02/applikationsguiden.html


Jag är ganska nöjd med slutresultatet. Bredare bokstäver nästa gång och lite lättare pressarfotstryck så kan jag nog göra en ännu tätare söm. Läste bruksanvisningen till symaskinen inatt när jag var uppe och ammade och där fanns ju en del spännande att lära ;-).
Tyg från Gittes i Rinkaby, mönstret är eget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar