måndag 23 april 2012

Vårjacka

Ett sprättpojekt mer än ett syprojekt.
Jag fick ett infall att sy en jacka till sonen när jag stog vid kassan på Gittes och skulle klippa till tyg. Expiditen hjälpte mig att hitta tyget medan dottern började bli allt mer otålig, inte mycket tid att väja alltså. Fodret är ett trikåtyg från stoff och stil som jag hade hemma. Ångrade tygköpet lite när jag kom hem, men tog ändå tag i projektet. Hittade ett mönster i en gammal Ottobretidning som jag gjorde om med hjälp at måttband och andra jackor. Mamma kom med idén om att låta fodret synas på framsidan, vid fickorna.Det krävdes mycket sprätt och funderande.


Denna gång hade det varit enklare och antagligen billigare att åka till stan och köpa en jacka men inte riktigt lika kul! Nu måste jag försöka få till en matchande huvudbonad.

1 kommentar:

  1. Vilket jobb! Och snyggt blev det också. Gillade färgen.

    SvaraRadera